Změny ve Strategickém plánu SZP povedou ke snížení objemu produkce potravin a tím k jejich zdražení!

Rozhovor s předsedou Odborového svazu pracovníků zemědělství a výživy – Asociace svobodných odborů ČR Bohumírem Dufkem

Kolektivní smlouvy vyššího stupně na rok 2022 v zemědělství

Odborový svaz pracovníků zemědělství a výživy – Asociace svobodných odborů ČR dne 24. ledna 2022 a podepsal Kolektivní smlouvu vyššího stupně na rok 2022 se Zemědělským svazem ČR a Českomoravským svazem zemědělských podnikatelů. Plné znění KSVS naleznete v příloze.

Lépe se mají zaměstnanci pod ochranou kolektivní smlouvy

Zaměstnanci pokrytí kolektivní smlouvou jsou na českém trhu práce v lepším postavení ve srovnání se zaměstnanci bez ochrany kolektivní smlouvy. Zaměstnanci pokrytí kolektivní smlouvou mají v České republice v průměru vyšší mzdy, stráví méně času v práci a čerpají více dovolené.

Jak bude vypadat trh práce za 15 let?

Evropská komise vydala nedávno studii, která se zabývá budoucím vývojem trhu práce a zaměřuje se na vlivy, které budou v následujících letech zásadní pro vytváření pracovních pozic a dovednosti, které budou muset zaměstnanci v blízké budoucnosti ovládat. Studie se zaměřuje na tři oblasti, a to na to, jaká je souvislost mezi novými technologiemi, pracovními místy a organizací práce, pracovní místa, která vytváří digitální platformy a probíhající strukturální změny na trhu práce.

MD ČR: Přechod na nový jízdní řád proběhl u Českých drah bez závažnějších komplikací, u RegioJetu se vyskytly dočasné nedostatky se zásuvkami a uzavřeným systémem WC, a u ARRIVA vlaky byly zaznamenány tři významnější problémy

V neděli 15. 12. 2019 vstoupil v platnost nový jízdní řád na železnici a s ním i několik zásadních změn na českých kolejích. Začala platit většina nových smluv na dálkovou dopravu (objednávka Ministerstva dopravy) i na úrovni regionální (objednávka jednotlivých krajů). 5 z 28 rychlíkových linek a některé regionální spoje nově zajišťují jiní dopravci než České dráhy a některé smlouvy na krajské úrovni přešly do režimu „brutto“ (nesení rizik a příležitostí za výnosy na straně objednatele). Kontroloři Ministerstva dopravy ČR již působí přímo v terénu.