Změny ve Strategickém plánu SZP povedou ke snížení objemu produkce potravin a tím k jejich zdražení!

Rozhovor s předsedou Odborového svazu pracovníků zemědělství a výživy – Asociace svobodných odborů ČR Bohumírem Dufkem

Kolektivní smlouvy vyššího stupně na rok 2022 v zemědělství

Odborový svaz pracovníků zemědělství a výživy – Asociace svobodných odborů ČR dne 24. ledna 2022 a podepsal Kolektivní smlouvu vyššího stupně na rok 2022 se Zemědělským svazem ČR a Českomoravským svazem zemědělských podnikatelů. Plné znění KSVS naleznete v příloze.
  • Zveřejněno: 14.04.2017
  • Autor: Michael Mareš

Poslední (10. 4. 2017) tripartita se zabývala i železniční dopravou: Pokud se v ČR bude otevírat trh železniční dopravy, neměl by být diskriminován národní dopravce, tedy České dráhy.

Podle premiéra se na tomto závěru na pondělním jednání shodli zástupci tripartity, tedy vlády, zaměstnavatelů a odborů, uvedla Česká televize (ct24.cz). „Shodli jsme se na tom, že se to musí udělat uváženě a využít služeb regulátora. Upozornili jsme, aby vláda přitom zodpovědně přistoupila k národnímu dopravci,“ cituje server ct24.cz prezidenta Svazu průmyslu a dopravy Jaroslava Hanáka. K otevírání trhu se vyjádřil i předseda Českomoravské konfederace odborových svazů Josef Středula, který vyslovil obavu, že se zliberalizuje český železniční trh, ale současně bude národnímu dopravci zapovězen vstup na ostatní trhy, tedy do Francie, Německa či Rakouska.

Jak jsme již na našich webových stránkách informovali, ministerstvo dopravy ve vládou schválené koncepci nedávno vytipovalo šest železničních tratí, na kterých chce do konce roku 2021 vysoutěžit nového provozovatele železniční dopravy. Vláda na konci března schválila postup, který má železniční trh otevřít, České dráhy ale její kroky kritizují. Podle nich nesou staré zátěže, které je můžou dostat mimo rovné postavení v soutěžích. Podle konkurenčních dopravců se ale trh neotvírá dost rychle a nemají tak prostor pro podnikání. Ministerstvo dopravy pod tlakem alternativních dopravců přesto v dalším návrhu vypracovalo harmonogram postupných výběrových řízení na zbytek tratí, podle kterého by poslední linky měly být vysoutěžené v roce 2033.

 

 

 

 

  • Zdroj: Odborové sdružení železničářů