Změny ve Strategickém plánu SZP povedou ke snížení objemu produkce potravin a tím k jejich zdražení!
Rozhovor s předsedou Odborového svazu pracovníků zemědělství a výživy – Asociace svobodných odborů ČR Bohumírem Dufkem
Digitální předplatné doma bude od 1.4.2018 platné po celé EU. Filmy, sportovní přenosy, hry nebo elektronické knihy tak bude možné sledovat i při cestování po EU. On-line platformy budou moct nabízet přenositelnost přes hranice, aniž by musely získat licence na další území
Online obsah, který si předplatíte doma, budete moci od 1. dubna 2018 využívat kdekoli v celé EU. Místopředseda Evropské komise Andrus Ansip, komisařka Marija Gabrielová, bulharský ministr dopravy, informačních technologií a komunikací Ivajlo Moskovski a poslanci Evropského parlamentu Pavel Svoboda a Jean-Marie Cavada vydali toto prohlášení:
„Středobodem všech našich digitálních iniciativ jsou občané. Od 1. dubna nepřijdete o své oblíbené filmy, seriály, sportovní přenosy, hry nebo elektronické knihy, na které máte ve své zemi digitální předplatné, ani když zamíříte do kteréhokoli jiného státu EU. Pravidla se budou vztahovat na placené služby, ovšem mohou se pro ně rozhodnout i poskytovatelé bezplatného obsahu. Také pro poskytovatele online obsahu budou nová pravidla výhodná. Odpadne jim totiž nutnost získávat licence pro další oblasti, do kterých jejich předplatitelé cestují.
Odstranění překážek, které Evropanům bránily ve využívání předplatného k digitálním médiím a obsahu, když byli na cestách, představuje další úspěch jednotného digitálního trhu. Je dalším krokem po zrušení poplatků za roaming, které přináší výhody spotřebitelům v celé Evropě již od června 2017.
Dohodnutá pravidla bezprostředně reagují na nové chování a zvyklosti uživatelů nových technologií v Evropě. Například výdaje spotřebitelů za předplatné videoslužeb rostly v letech 2010 až 2014 o 113 % ročně a počet uživatelů stoupl mezi lety 2014 a 2015 o 56 %. Dále se odhaduje, že přeshraniční přenositelnost by mohlo využít nejméně 29 milionů lidí, tedy 5,7 % spotřebitelů v EU. A v budoucnu by jich mohlo být mnohem více – do roku 2020 až 72 milionů.
Téměř 60 % mladých Evropanů navíc uvádí, že možnost s předplatným cestovat hraje při rozhodování o předplacení online služeb důležitou roli. Zavedení přenositelnosti tuto otázku řeší a poskytovatelům služeb zároveň pomůže zvýšit počty předplatitelů.
Dosažení dohody o přenositelnosti je vynikajícím výsledkem úzké spolupráce mezi institucemi EU a evropskými podniky a dalšími zúčastněnými stranami. Jsme plně přesvědčeni, že platformy a poskytovatelé digitálního obsahu tuto příležitost využijí k tomu, aby zlepšili uživatelskou zkušenost. Dnes jsme podnikli další konkrétní krok k vytvoření skutečně jednotného digitálního trhu a evropské digitální společnosti, která zahrnuje všechny občany a je výhodná pro firmy.“