Změny ve Strategickém plánu SZP povedou ke snížení objemu produkce potravin a tím k jejich zdražení!

Rozhovor s předsedou Odborového svazu pracovníků zemědělství a výživy – Asociace svobodných odborů ČR Bohumírem Dufkem

Kolektivní smlouvy vyššího stupně na rok 2022 v zemědělství

Odborový svaz pracovníků zemědělství a výživy – Asociace svobodných odborů ČR dne 24. ledna 2022 a podepsal Kolektivní smlouvu vyššího stupně na rok 2022 se Zemědělským svazem ČR a Českomoravským svazem zemědělských podnikatelů. Plné znění KSVS naleznete v příloze.
  • Zveřejněno: 12.01.2021
  • Autor: Miroslav Svoboda

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dodala v loňském roce kvůli pandemii koronaviru meziročně skoro o pětinu aut méně. Svým zákazníkům po celém světě dodala 1 004 800 vozů, což je o 19,1 procenta méně než v roce 2019, kdy dodala 1 242 800 vozidel. Podle zpravodajství Českého rozhlasu to automobilka uvedla ve své tiskové zprávě. Největší propad mezi modely nastal u Fabie.

Za poklesem dodávek stojí například 39 dní trvající uzavření výrobních závodů a dočasné přerušení prodejních kanálů ve druhém čtvrtletí kvůli pandemii koronaviru.

Nejvyšší meziroční propad mezi modely zaznamenala Fabia, jejíž dodávky klesly o 39 procent na 105.500 vozů. Vzrostly naopak dodávky modelů Scala a Kamiq, a to o 61,7 procenta na 63.200 vozů, respektive o 99 procent na 128.500 vozů.

Podle předsedy představenstva Škody Auto Thomase Schäfera je více, než jeden milion dodaných vozů zákazníkům na celém světě, pro Škoda Auto velký úspěch. Zejména pak v souvislosti s pandemií koronaviru a s tím spojeným pětitýdenním přerušením výroby během první vlny na jaře uplynulého roku. „Rád bych poděkoval celému prodejnímu týmu, našim importérům a dealerům za toto společně vynaložené úsilí. Stejný dík patří i našim kolegyním a kolegům z výroby, řízení kvality a všem dalším škodovákům, kteří bojovali o každý vyrobený vůz,“ řekl Thomas Schäfer.

Na domácím českém trhu klesly dodávky zákazníkům v loňském roce o 11,6 procenta na 83.200 aut. V Číně, na svém celosvětově největším trhu, propadla Škoda meziročně o 38,7 procenta na 173.000 dodaných aut.

V západní Evropě zaznamenala automobilka v roce 2020 celkem 434.500 dodávek zákazníkům, meziročně o 16,5 procenta méně. V Německu, na druhém největším trhu značky, bylo zákazníkům za loňský rok dodáno celkem 161.800 vozidel, což představuje meziroční pokles o 15,4 procenta.

Ve střední Evropě dodala Škoda Auto od ledna do prosince roku 2020 zákazníkům celkem 181 900 vozů, tedy o 15,7 procenta méně.

Ve východní Evropě, bez Ruska, zaznamenala Škoda Auto propad o 20,8 procenta na 39.800 vozů, v Rusku naopak automobilka posílila o 6,8 procenta na 94.600 vozů.

Nejprodávanějším modelem byla tradičně značka Octavia. Firma jich dodala na trh 257.400, což představuje meziroční pokles o 29,2 procenta. Na druhém a třetím místě se umístily SUV Karoq a Kodiaq. Většího modelu Kodiaq dodala Škoda 131.600, meziročně o 23,4 procenta méně. Menšího SUV Karoq dodala Škoda zákazníkům 137.200 kusů, což představuje ve srovnání s rokem 2019 pokles o 10,1 procenta.

Škoda Auto svoje vozy vyrábí ve třech výrobních závodech v České republice? Pokud jde o zahraničí, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39.000 lidí, z toho v České republice téměř 34.000.

  • Zdroj: Český rozhlas