Změny ve Strategickém plánu SZP povedou ke snížení objemu produkce potravin a tím k jejich zdražení!
Rozhovor s předsedou Odborového svazu pracovníků zemědělství a výživy – Asociace svobodných odborů ČR Bohumírem Dufkem
Svaz průmyslu a dopravy (SPD ČR) se obává navýšení evropského klimatického cíle, o kterém by ve čtvrtek a pátek měla rozhodovat Evropská rada. Konkrétně jde o zpřísnění cíle pro snížení emisí oxidu uhličitého na 55 či více procent v roce 2030 proti roku 1990. Informoval o tom zpravodajský web EURACTIV.cz.
Sněmovní zemědělský výbor podpořil zavedení kvót na potraviny. Od roku 2022 by podle návrhu muselo být v obchodech 55 procent českých produktů, následně by poměr rostl o tři procentní body ročně až do roku 2028, kdy by činil 73 procent. Podle serveru Novinky.cz návrh poslance Radima Fialy (SPD) prošel hlasy ANO, ČSSD a SPD.
Ani tři a půl týdne před koncem takzvaného přechodného období není na stole dohoda o budoucích vztazích mezi Evropskou unií a Spojeným královstvím. Scénář brexitu bez dohody se tak stává stále reálnějším. Pokud se vyjednavačům nepodaří dosáhnout kompromisu ani pět minut po dvanácté, hrozí podle ekonoma Petra Zahradníka chaos. Situace je o to komplikovanější, že kvůli pandemii Evropa i Británie už tak čelí vážným ekonomickým problémům. Uvedl to dnes ve svém zpravodajství Český rozhlas.
Visegrádská čtyřka by měla být podle prezidenta ČR Miloše Zemana jednotná při podpoře Polska a Maďarska ve sporu s Evropskou komisí o unijní rozpočet. Řekl to po setkání s polským prezidentem Andrzejem Dudou. Ten prezidentu Miloši Zemanovi představil první předzvěsti dohody v tomto sporu, což prezident ČR přivítal. Uvedla to dnes Česká televize v přímém přenosu tiskové konference obou hlav států.
Zaměstnavatelé ale stejně tak mohou zůstat u dosavadních stravenek. Podle zjištění Lidových novin by stravenkový paušál mohly uvítat malé firmy v menších městech.
Část dálnice D4 vznikne formou PPP (public-private partnership), tedy partnerství veřejného a soukromého sektoru. Postavit a následně provozovat by ji mělo konsorcium DIVia, které tvoří francouzské firmy Vinci a Meridiam. Stavebně a projekčně bude za projektem stát česká společnost Eurovia. Podle zpravodajství České televize o tom informovalo ministerstvo dopravy. Úseky této části dálnice bude přitom vlastnit stát, který je za 25 let převezme.