Změny ve Strategickém plánu SZP povedou ke snížení objemu produkce potravin a tím k jejich zdražení!
Rozhovor s předsedou Odborového svazu pracovníků zemědělství a výživy – Asociace svobodných odborů ČR Bohumírem Dufkem
Český Google startuje celoroční program Pomáháme Česku růst, v jehož rámci se zaměří na posilování digitálních dovedností potřebných pro podnikání nebo rozvoj kariéry. Prvním krokem je spuštění bezplatné on-line vzdělávací platformy pod názvem „Digitální garáž“, kterou koncem února zpřístupňuje pro české uživatele.
Iniciativa navazuje na celoevropský vzdělávací program Googlu, jehož nový cíl v únoru 2016 v Bruselu představil prezident společnosti pro region EMEA Matt Brittin. Podle Evropské komise nemá téměř polovina evropské populace dostatečné digitální dovednosti. Na vysokou úroveň těchto znalostí přitom bude v blízké budoucnosti kladen důraz na většině pracovních pozic. Kvůli těmto mezerám v digitální gramotnosti uchazečů může být do roku 2020 údajně v EU až 900 000 neobsazených pracovních míst.
Internet nabízí každému příležitost podnikat s globálním dosahem, propojit se s novými zákazníky nebo sdílet vlastní tvorbu. Z tohoto důvodu si v roce 2015 Google stanovil cíl digitálně vzdělat jeden milion Evropanů, což se mu údajně podařilo. Nyní se zavazuje do konce roku počet vyškolených podnikatelů, firem nebo studentů zvýšit na 2 miliony.
„Pokud hovoříme o digitálních dovednostech, nemáme na mysli pouze specifické obory jako programování, kódování a softwarový vývoj. Základní digitální gramotnost dnes rozhoduje o rozvoji byznysu nadnárodních společností i drobných podnikatelů,“ říká prezident společnosti Google pro region EMEA Matt Brittin. „Již se nám podařilo dosáhnout loni stanoveného cíle vzdělat jeden milion Evropanů. Nyní se zavazujeme toto číslo zdvojnásobit a nově zapojujeme také země Střední a Východní Evropy.“
Pomáháme Česku růst
Do této iniciativy se letos zapojí i Česko, navíc s vlastním lokálním vzdělávacím programem pod názvem „Pomáháme Česku růst“. V rámci programu se zaměří na české studenty, podnikatele, malé a střední firmy, exportéry, ale také na ty, kteří chtějí dál rozvíjet vlastní kariéru. Další iniciativy programu bude český Google postupně oznamovat. Vzdělávací projekt s partnery chce spustit na jaře.
„Přestože je Česko malá země, patří mezi nejinovativnější internetové trhy a poptávka po digitální gramotnosti zde dramaticky roste. Digitální dovednosti jsou totiž stále zásadnější pro udržení konkurenceschopnosti, ať jste podnikatel, zaměstnanec nebo student. Věřím, že investice do digitální gramotnosti podpoří prosperitu českých firem doma i v zahraničí,“ říká ředitelka českého Googlu Taťána le Moigne.
Co je Digitální garáž?
Prvním krokem tuzemského programu je zpřístupnění bezplatné on-line vzdělávací platformy pod názvem Digitální garáž i pro české zájemce. Platforma obsahuje snadno pochopitelná edukační videa a kvízy. Obsah kurzu si navíc zájemci mohou přizpůsobit podle vlastních potřeb. V průběhu následujících měsíců se platforma bude dále vyvíjet a obohacovat o další obsah. „Název platformy souvisí s tím, že spousta úspěšných firem kdysi začínala “v garáži”. Budeme rádi, když ta naše Digitální garáž pomůže českým firmám a podnikatelům začít novou etapu v jejich byznysu a dosáhnout většího úspěchu, než zatím možná předpokládali,“ prozrazuje marketingový manažer Googlu pro Česko a Slovensko Michal Zachar.
Digitální garáž byla vytvořená ve spolupráci s digitálními experty, odborníky na vzdělávání, psaní i uživatelské prostředí a je navržená tak, aby byla přístupná i pro technicky méně zdatné uživatele. Podle zástupců Google se „vyhýbá se nesrozumitelnému technickému žargonu“. Jednotlivé kurzy vycházejí ze
zkušeností majitelů malých firem. Obsah pokrývá i služby a nástroje mimo platformy Googlu, jakými jsou např. Seznam, Facebook nebo Twitter.
Celý program je k dispozici zdarma. Ihned po přihlášení lze využít jednoduchý diagnostický nástroj, který pro uživatele na základě jeho zkušeností a cílů sestaví výukový plán na míru. V rámci něj se účastníci mohou dozvědět více o správné tvorbě webových stránek, o zviditelňování na sociálních sítích nebo o optimalizaci webových stránek pro vyhledávače. Studující přitom není pod žádným tlakem – kdykoliv si může sám vybrat, co se chce naučit.
U videí v původním znění v angličtině je možné zapnout i vypnout titulky (funkce YouTube) v češtině nebo v některém z dalších dostupných jazyků. Více informací najdete na: digitalnigaraz.withgoogle.com