Změny ve Strategickém plánu SZP povedou ke snížení objemu produkce potravin a tím k jejich zdražení!

Rozhovor s předsedou Odborového svazu pracovníků zemědělství a výživy – Asociace svobodných odborů ČR Bohumírem Dufkem

Kolektivní smlouvy vyššího stupně na rok 2022 v zemědělství

Odborový svaz pracovníků zemědělství a výživy – Asociace svobodných odborů ČR dne 24. ledna 2022 a podepsal Kolektivní smlouvu vyššího stupně na rok 2022 se Zemědělským svazem ČR a Českomoravským svazem zemědělských podnikatelů. Plné znění KSVS naleznete v příloze.
  • Zveřejněno: 31.05.2020
  • Autor: Miroslav Svoboda

Francouzská automobilka Renault celosvětově zruší patnáct tisíc pracovních míst, z toho 4600 ve Francii, restrukturalizuje továrny a některé možná zruší. Kvůli koronaviru jí klesly tržby, a chce proto v příštích třech letech ušetřit dvě miliardy eur (zhruba 54 miliard korun). Firma uvedla, že zahájila jednání o svém úsporném plánu s odbory, a potvrdila tak dřívější zprávy médií. Uvedla to Česká televize ve svém zpravodajství.

Společnost Renault sdělila, že restrukturalizační opatření, včetně snížení počtu pracovních míst a převodů pracovní síly uvnitř firmy, které se dotkne necelých deseti procent jeho zaměstnanců, bude stát 1,2 miliardy eur. Společnost zároveň sníží výrobu a soustředí se na ziskovější modely.

Podle tohoto restrukturalizačního plánu chce firma Renault přehodnotit činnost šesti výroben včetně těch, které produkují součástky. Uvedla také, že některé továrny jako na příklad Flins u Paříže, kde vyrábí elektrovozy Zoe, by mohly přestat vyrábět auta a místo toho se zaměřit na recyklaci.

Záměr učinit z Francie evropskou jedničku ve výrobě „čistých“ vozů v úterý ohlásil francouzský prezident Emmanuel Macron. Zároveň představil balíček v hodnotě více než osm miliard eur na záchranu domácího automobilového průmyslu. Vyzval také francouzské automobilky, aby vyráběly auta ve své zemi. Mimochodem, francouzský stát v Renaultu vlastní 15procentní podíl.

Renault v pátek také uvedl, že srazí náklady snížením počtu subdodavatelů, sníží počet používaných komponent, zmrazí plány na expanzi v Rumunsku a v Maroku a omezí celosvětovou výrobu převodovek.

Společnost plánuje snížit do roku 2024 celosvětovou výrobní kapacitu na 3,3 milionu vozidel ze současných čtyř milionů. Soustředit se chce na výrobu malých dodávek a na elektromobily.

Česká televize dále informovala, že Renault byl, stejně jako jeho japonský partner Nissan, pod tlakem už předtím, než udeřila pandemie koronaviru Covid-19. Za loňský rok Renault vykázal svoji první ztrátu po deseti letech. Podobně jako konkurence se nyní snaží vyrovnat pokles příjmů přesměrováním výroby na ekologičtější formy dopravy.

  • Zdroj: Česká televize