Členství v OSPZV-ASO ČR

  • Sdružujeme 35 000 členů.
  • Členství v odborovém svazu není podmíněno prací v zemědělství či zpracovatelském průmyslu.
  • Našimi členy jsou zaměstnanci z různých pracovních odvětví.
  • Naším cílem je obhajoba lidí, pro něž je práce hlavním zdrojem obživy.

Programové zaměření OSPZV-ASO ČR

  • Upevnění postavení českých zemědělců a zajištění jejich ekonomické stability v rámci zemědělského trhu Evropské unie.
  • Nepřipustit oklešťování zákoníku práce, které připravuje současná vláda a zamezit přijetí zákona o stávce a výluce.
  • Zvýšení minimální mzdy.

O ceně masa

Když byla před nedávnem zveřejněna pravidelná měsíční statistika o růstu spotřebitelských cen, bylo to pro mnohé překvapení. Najednou se ukázalo, že spotřebitelské ceny v lednu 2020 byly vyšší oproti lednu minulého roku o 3,6 % vyšší a dokonce oproti prosinci minulého roku byly až o 1,5 % vyšší.

Silný vzestup cen bychom měli dorovnat růstem mezd, uvedl v České televizi předseda ČMKOS Josef Středula

Odbory chtějí prosadit do koletivních smluv inflační doložky, aby při současném zdražování došlo k reálnému růstu příjmů, uvedl v pořadu Otázky Václava Moravce předseda Českomoravské konfederace odborových svazů (ČMKOS) Josef Středula. Reagoval tak na inflaci, která byla v lednu nejsilnější od roku 2012. Hlavní ekonomka Raiffeisenbak Helena Horská k tomu poznamenala, že na zvyšování mezd je nutno se dívat i z pohledu jejich vzestupu v několika posledních letech, kdy výrazně inflaci převyšovaly.

Na dopravní stavby bude o 20 miliard více, slíbil ministr dopravy Karel Havlíček. Na údržbu silnic nižších tříd ale asi nezbude

Na dopravní stavby půjde letos o dvacet miliard korun více, než sliboval původní rozpočet. Vicepremiér a ministr dopravy Karel Havlíček řekl v nedělních Otázkách Václava Moravce, že vyjednal dodatečné peníze, takže bude Státní fond dopravní infrastruktury hospodařit s více než 106 miliardami. Zdůraznil však, že dodatečné peníze již jsou určené na konkrétní projekty. Kraje tak nejspíše letos nedostanou příspěvek na údržbu silnic II. a III. třídy, v který doufají.

Penzijní spoření má být výhodnější. Stát uvažuje o zrušení podpory investičního životního pojištění

Návrh, aby se státní podpora investičního životního pojištění přesunula na penzijní spoření, má šanci. Stát ročně podporuje investiční životní pojištění občanů půl miliardou korun možností daňových odpisů. Z uvedené formy spoření se přitom podle kritiků stal produkt se špatnou pověstí, hlavně kvůli vysokým poplatkům za provizi a faktu, že dva roky klient někde platí jen je. Stát zároveň urputně hledá řešení pro důchodový systém, který se kvůli stárnutí populace brzy dostane do deficitu.